Berpuluh ekor semut ditemui bawah kelopak mata budak perempuan ini, fenomena yang terjadi buat ramai doktor bingung

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

Berpuluh ekor semut ditemui bawah kelopak mata budak perempuan ini, fenomena yang terjadi buat ramai doktor bingung.

Aneh, namun itulah yang berlaku pada seorang budak perempuan apabila berpuluh ekor semut kira-kira 60 keluar dari matanya.

Kejadian yang berlaku pada Ashwini yang berumur 11 tahun di wilayah Belthangady, India itu telah mengejutkan ramai doktor yang bingung akan punca kejadian tersebut.

Ianya bermula pada suatu pagi apabila kanak-kanak itu mula mengadu matanya sakit teruk dan memberitahu ibu bapanya bahawa dia merasakan gatal pada kelopak matanya itu.

Setelah diperiksa, ibu bapanya mendapati terdapat semut mati di bawah kelopak matanya. Bagaimanapun, mereka tidak menganggap ia serius kerana berfikir serangga itu masuk ke dalam matanya ketika dia sedang tidur dan tiada apa yang perlu dibimbangkan.

Walaubagaimanapun, masalah tersebut berterusan. Kali ini mereka menemui lebih banyak semut yang sudah mati dari matanya dan mereka terus membawa Ashwini ke hospital.

Berpuluh ekor semut ditemui bawah kelopak mata budak perempuan ini, fenomena yang terjadi buat ramai doktor bingung

Doktor memberikan beberapa titis ubat mata untuk membantu rasa tidak selesa yang dialami Ashwini, tetapi setiap hari terdapat lima hingga enam ekor semut dikeluarkan dari matanya setiap hari.

Situasi ini menyebabkan doktor-doktor di Belthangady bingung tentang bagaimana semut-semut itu boleh berada di mata Ashwini atau apa yang dapat mereka lakukan untuk menghentikan fenomena aneh ini.

Doktor tidak pasti bagaimana ia mendarat di matanya tetapi mereka percaya bahawa mungkin semut itu masuk melalui telinga gadis itu.

Menurut sumber, ibu bapanya bimbang gadis itu terpengaruh oleh semangat jahat, jadi mereka membawanya ke ahli nujum yang memberitahu mereka bahawa semut di mata itu adalah disebabkan oleh sesuatu yang dipanggil Naga Dosha (sumpahan ular).

Sementara itu, Ashwini juga telah dibawa ke hospital mata lain oleh guru sekolahnya. Tetapi, para doktor berkata sehingga hari ini mereka melihat fenomena itu sendiri tetapi mereka tidak dapat membuat sebarang kesimpulan.

BACA:
Penganggur didenda RM3,000, selamba ceroboh rumah Nabil Ahmad, siap makan dan tidur buat macam rumah sendiri
Warga emas diganggu telefon bimbit berhantu, sering mendapat mesej pelik dan lampu kamera menyala tiap malam
Calon parti dikecam, cetak nama atas sejadah dan agihkan kepada orang ramai masa kempen pilihanraya

 

Leave a Comment