Dari seorang pemuzik jalanan yang ‘ranggi’, kini menjadi muslimah dan tekad untuk berubah

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

Dari seorang pemuzik jalanan yang ‘ranggi’, kini menjadi muslimah dan tekad untuk berubah

Baru-baru ini tular kisah pendakwah terkenal, Ebit Lew yang berkongsi momen ketika dia berada di Jakarta, Indonesia untuk menghulurkan bantuan kepada seorang ibu tunggal bertatu yang tinggal dijalanan.

Menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik ke akaun Instagramnya, dapat dilihat Ebit telah memberikan sedikit wang kepada wanita yang dikenali sebagai Mondy itu serta membelikan pakaian muslimah untuk wanita berusia 21 tahun itu.

Difahamkan, Mondy merupakan ibu tunggal yang menyara seorang anak kecil berumur 4 tahun dan dia bekerja sebagai penyanyi jalanan untuk mencari nafkah.

Setelah video tersebut menjadi viral, Ebit Lew telah menawarkan bantuan untuk mencarikan pekerjaan yang lebih sesuai buat Mondy memandangkan dia nekad untuk istiqamah berhijrah untuk menjadi wanita yang lebih baik.

Berkongsi mengenai perkembangan terkini, Ebit telah memuat naik sebuah hantaran yang memaparkan Mondy sedang memegang passportnya sebagai persiapan untuk dia datang ke Malaysia demi memulakan hidup baru.

Dalam pada itu, Ebit Lew turut mengucapkan selamat datang ke Malaysia kepada Mondy dan meminta orang ramai untuk mendoakan urusan Mondy dipermudahkan.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen menitipkan pesanan dan doa kepada Mondy agar dia dapat kekal istiqamah dalam mengubah dirinya untuk menjadi wanita yang lebih baik.

Baca : Rakan dedah perangai sebenar suami belakang isteri, sembang dari lewat malam sampai lepas sahur

Leave a Comment