Ibu Bakar Anak Baru Lahir Sampai Hangus Sebab Dituduh Bukan Anak Dari Benih Suami

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

Ibu Bakar Anak Baru Lahir Sampai Hangus Sebab Dituduh Bukan Anak Dari Benih Suami

Seorang ibu disyaki membakar bayi yang baru dilahirkannya selepas sakit hati dengan fitnah yang dilemparkan oleh suaminya.

Kejadian berlaku di bandar Madiun, dalam wilayah Jawa Timur. Ketua Polis Madiun, Anton Prasetyo berkata, motif ibu tersebut adalah sakit hati kerana dituduh suaminya bahawa bayi baru lahir itu hasil hubungan curangnya dengan lelaki lain.

@kompastvnews

orang ibu berinisial IS, warga Kabupaten Madiun, Jawa Timur, membakar bayinya yang baru dilahirkan, Senin (6/2/2023). IS membakar anak ketiganya di belakang rumah di Dusun Kalisanten, Desa Ngranget, Dagangan, Kabupaten Madiun. Menurut Sarno, Kepala Urusan (Kaur) Umum Desa Ngranget, awalnya tetangga curiga karena pintu rumah pelaku tertutup sejak empat hari sebelumnya. Simak berita selengkapnya di kompas.tv #SemenitKompasTV #tiktokberita

♬ Theme of mysterious and mysterious events – Skittlegirl Sound

Katanya, motif itu diketahui setelah anggota penyiasat menyoal suspek selepas dia ditangkap di dalam sebuah hutan.

Suspek kini menjalani rawatan di sebuah hospital untuk memulihkan keadaan kesihatannya selepas baru saja melahirkan anak.

Pihak polis, katanya, akan melakukan bedah siasat bagi menentukan punca kematian bayi itu.

Dalam pada itu, Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Madiun, Danang Eko Abrianto berkata, bedah siasat dilakukan di Makmal Forensik Nganjuk, manakala keadaan jasad bayi itu sudah hangus terbakar.

Pada malam Isnin lalu, seorang ibu di Madiun, Jawa Timur disyaki membunuh bayi yang baru dilahirkannya dengan cara membakar mangsa di rumahnya.

Sumber

Baca ; Bapa Ini Bawa Anak Usia 5 Bulan Pergi Hiking Tanpa Berbekalkan Apa-Apa Alat Keselamatan

Leave a Comment