“Nak hantar anak asrama penuh zaman sekarang pun takut” – Lelaki dedah budak sekarang senang terdedah dengan LGBT

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

“Nak hantar anak asrama penuh zaman sekarang pun takut” – Lelaki dedah budak sekarang senang terdedah dengan LGBT.

Alasan yang dikemukakan adalah bukan kerana keputusan kurang memberangsangkan, tetapi berkait dengan isu LGBT.

“Kawan saya doktor bagitahu dia tak akan masukkan anak-anak dia ke sekolah asrama penuh. Saya terkejut sebab kawan saya ni asalnya dari sekolah asrama penuh. Dia kata sekarang semuanya berbeza.

“Anak-anak kita sekarang terdedah dengan dunia luar. Contohnya LGBT sebenarnya sudah meresap ke dalam anak-anak kita tanpa sedar. Sebab mereka selalu tengok video-video. Kalau mereka terjebak dari awal, mereka susah nak kikis benda tu bila mereka dah tua.

“Jadi jaga-jaga tengok anak-anak kita tengok apa. Apa yang berlaku kebobrokan (kehancuran) masyarakat akan bermula dan dia bermula dengan serius,” katanya.

Disoal pada rakannya perancangan yang perlu diberikan kepada anak-anak mereka bagi mengelakkan perkara ini berlaku.

"Nak hantar anak asrama penuh zaman sekarang pun takut" - Lelaki dedah budak sekarang senang terdedah dengan LGBT

“Sudah tiba masanya untuk penuhkan dada mereka dengan apa yang Islam ajar. Suruh mereka pandai silaturahim,jangan duduk dalam bubble sorang-sorang, selalu bercakap dengan yang lain. Selain itu, pastikan mereka dekat dengan agama,hantar ke sekolah agama peringkat awal ni supaya mereka tahu halal dan haram,” katanya.

Menerusi ruangan komen, ramai yang bersetuju dengan kenyataan tersebut dan menyatakan cara kehidupan dan sosial pelajar asrama penuh dulu berbeza dengan sekarang.

@fahdighazali99

Zaman sekarang makin merisaukan, anak-anak terlalu terdedah dan bebas bersosial. Sebab tu kena terapkan agama dahulu sejak awal. #businessguru #tiktokguru #learnontiktok #jombelajar #motivasiguru #BuatSaja #FunnelEvo

♬ Epic Music(873716) – Pavel
BACA:
Macam tu rupanya orang bisu akad nikah, menang sunyi sepi satu dewan perhati tangan pengantin
Huru-hara depan kedai, pelanggan berebut, bertumbuk gara-gara nak jadi yang pertama beli Iphone 15
Pak ustaz tergamak skandal dengan ibu pelajar, siap ceraikan isteri dengan alasan terlampau garang

Leave a Comment