Pempengaruh dikecam netizen, hanya kerana duduk rumah PPR tapi memiliki isi rumah yang mewah dan mahal

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini
Follow TERASMALAYSIA

Pempengaruh dikecam netizen, hanya kerana duduk rumah PPR tapi memiliki isi rumah yang mewah dan mahal. Seorang pempengaruh yang sering memuat naik kandungan video di akaun TikTok tentang hiasan dalaman rumahnya mempertahankan diri apabila menerima kecaman orang ramai.

Pempengaruh tersebut yang dikenali sebagai @syamimia_ dikecam kerana menggunakan perabot berjenama mahal walaupun menetap di sebuah flat Program Perumahan Rakyat (PPR).

Ujarnya, komitmennya sangat tinggi kerana menetap di Kuala Lumpur walaupun hanya mendiami rumah flat.

“Saya tak ditaja oleh mana-mana pihak. Perabot sendiri. Barang elektrik beli sendiri. Rumah beli ikut tangga gaji dulu, kelayakan dan rezeki.

“Komitmen saya sangat tinggi walaupun rumah flat, sebab duduk Kuala Lumpur. 100 peratus tak minta suami dan 100 peratus rumah flat kos rendah.

Pempengaruh dikecam netizen, hanya kerana duduk rumah PPR tapi memiliki isi rumah yang mewah dan mahal

“Rumah bukan untuk kandungan video atau studio semata-mata. Saya tidak ditaja, saya hanya Syamimi,” tulisnya dalam InstaStory.

Sejak semalam, terdapat perbalahan dalam kalangan pengguna media sosial yang mempersoalkan taraf hidup pempengaruh itu kerana menggunakan perabot berjenama.

Susulan itu, ramai yang menggesa wanita tersebut untuk tinggal di kediaman lain dengan mendahulukan rumah PPR kepada mereka yang memerlukan.

“Kenapa semua orang bangga dengan orang duduk PPR tapi barang rumah semua mewah. PPR terang-terang projek untuk orang yang tak mampu,” ciap seorang pengguna.

“Hmm betul. Kalau lalu dekat flat PPR, kebanyakan tengok lah kereta mewah dekat situ. Yang mana menunggu ni hanya mampu temgok. Sepatutnya pindah kalau dah lebih berkemampuan,” ciap Loly.

Walau bagaimanapun, ramai yang menyatakan bahawa pempengaruh wanita itu dan suaminya sememangnya kurang berkemampuan dan mula meraih pendapatan menerusi penciptaan kandungan di TikTok.

“Dia duduk PPR masa dia tak mampu. Selepas buat ‘affliate’ (kolabrasi jenama) baru dia boleh beli semua barang berjenama tu. Takkan dia nak kena jual pula rumahnya,” komen Natasha.

“Kedua-dua ibu bapa dia Orang Kurang Upaya (OKU). Jadi dia memang bersusah dahulu. Bukannya dia ‘rompak’ hak orang miskin. Takkan tak boleh hias rumah ikut citarasa sendiri? Kena tunjukkan macam B40?,” komen Sofea pula.

BACA:
Petugas muzium dipecat serta merta, emas & permata abad ke-15 hilang masa dalam jagaan
Pengemis lagak samseng, selamba ludah dekat cermin kereta orang gara-gara permintaannya tak ditunaikan
Dompet pelajar wanita ini ditemui kembali selepas 63 tahun hilang, ramai teruja lihat isi kandungannya

Leave a Comment