TerasMalaysia

Pernah kena ‘reject’ sebab rumah macam kandang, wanita ini bangkit buat bekas mertuanya terbeliak mata

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

Pernah kena ‘reject’ sebab rumah macam kandang, wanita ini bangkit buat bekas mertuanya terbeliak mata

Saban hari, kisah sesebuah hubungan yang retak gara-gara sikap ‘toxic’ bakal mentua bukan lagi perkara mengejutkan. Adakalanya ia tercetus gara-gara perbezaan taraf tidak kiralah dari segi pekerjaan mahupun tempat tinggal. Oleh itu, tidak hairanlah jika isu ini mampu merosakkan hajat seseorang yang ingin mendirikan rumah tangga.

Nasib sama turut dialami oleh gadis dikenali sebagai eytamin ini apabila berkongsikan kisah perjalanan hidupnya yang penuh berliku. Menerusi hantaran di laman TikTok, dia sebelum ini pernah ditinggalkan oleh teman lelaki kerana tidak direstui oleh bakal ibu mentua gara-gara terlalu miskin. Malah, rumahnya turut dihina oleh wanita tersebut selepas mengelarkan ia sebagai kandang kambing.

@eytamin

dihina rumah mcm kandang kambing 🐐 bukan dendam cuma terkilan ..

♬ Esok masih ada – Amsyarleee

Selepas berbulan-bulan memendam rasa kecewa, gadis berkenaan mula berfikir ke hadapan dan bangkit untuk menunjukkan kemampuan diri. Siapa sangka, dia akhirnya berjaya membina sebuah rumah banglo hasil titik peluh selama bertahun-tahun. Malah, kejayaan itu juga sebagai bukti dirinya bukanlah individu yang mahu menumpang kekayaan seseorang semata-mata.

Menjengah pada ruangan komen, rata-rata netizen turut berasa teruja melihat semangat gadis tersebut untuk comeback selepas dihina. Malah, perkongsian itu juga sempat menjadi inspirasi buat orang ramai untuk tidak putus asa dalam mengejar impian masing-masing.

Sumber

Baca : 5 perkahwinan paling mahal yang pernah dilakukan selebriti Malaysia, nombor 3 tu kalah Erra Fazira

Leave a Comment