“Unidentified flying object” – Nampak seakan-akan bebola putih turun dekat KLCC masa rakam pemandangan

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

“Unidentified flying object” – Nampak seakan-akan bebola putih turun dekat KLCC masa rakam pemandangan

Penampakan ‘unidentified flying object‘ (UFO) adalah sesuatu yang sering diperkatakan sejak puluhan tahun yang lalu. Banyak kejadian penampakan yang dilaporkan di seluruh dunia.

Namun, tular baru-baru ini satu rakaman video memaparkan keberadaan satu objek asing bercahaya yang melintasi ruang udara negara pada malam Rabu lalu ketika negara menyambut ambang Sambutan Kemerdekaan Ke-66.

Video yang dimuat naik seorang pengguna TikTok, Styfly Studio yang memaparkan satu ‘objek asing’ telah mengundang pelbagai andaian serta teori daripada netizen.

Video berdurasi 51 saat yang dimuat naik pada Jumaat lepas tersebut pada awalnya memaparkan pemandangan ibu kota Kuala Lumpur pada waktu malam. Satu ‘cahaya misteri’ kemudiannya muncul dan menarik perhatiannya. “Saya rakam ini malam semalam. Apa pendapat anda tentangnya?” soalnya kepada netizen.

Berdasarkan komen-komen yang ditulis netizen, ada yang berkata besar kemungkinan ia adalah meteor yang memasuki ruang udara Malaysia dan begitu juga ada yang mendakwa cahaya tersebut adalah ‘unidentified flying object‘ atau UFO.

“Bukan meteor, sebab nampak bebola cahaya itu membelok ke kiri selepas ia turun tegak dari atas,” komen salah seorang netizen.

Ada yang membuat andaian disebabkan video dirakam pada malam sambutan malam Hari kebangsaan, ada kemungkinan ia adalah bunga api yang lambat meletup selepas ia ditembak ke langit.

“Jika video ini dirakam selepas persembahan bunga api, ada kemungkinan ia serpihan daripada bunga api tersebut,” komen Ariff Sharif.

Tidak kurang juga ada yang mempertikaikan kesahihan video tersebut. Namun, ada pengguna media sosial lain yang mengakui turut melihat kejadian itu pada malam berkenaan.

Sumber

Baca : Jadi ‘pak turut’ kepada ibu mertua sampai habis puluhan ribu, wanita terkejut nampak seseorang kangkang atas nasi dalam bilik
Wanita terkilan ‘baby bump’ hilang lepas terkejut dari mimpi, buat perjanjian dengan seorang lelaki berpakaian serba putih

Leave a Comment