Wanita luah rasa kecewa, terkilan ayam goreng yang di pesan ‘online’ bertukar menjadi ‘tuala’

Subscibe Untuk Isu-isu Viral Kemaskini Terkini Follow TERASMALAYSIA

Wanita luah rasa kecewa, terkilan ayam goreng yang di pesan ‘online’ bertukar menjadi ‘tuala’

Terdapat pelbagai hal yang pernah dirasai ketika memesan makanan di sesebuah restoran. Ada yang tersilap menu, ada yang tersalah hantar pesanan, malah ada pula yang makanan tak sampai-sampai.

Namun lain pula yang berlaku kepada seorang gadis ini apabila memesan sekotak ayam goreng di sebuah restoran.

Sekilas pandang, tidak ada yang salah dengan menu ayam goreng dari restoran makanan segera Jollibee ini. Namun, setelah dipegang, ternyata ayam goreng yang berada di dalam kotak makanan tersebut rupanya adalah tuala goreng!

Inilah yang terjadi kepada seorang wanita Filipina, Alique Perez yang berkongsikan pengalaman mengejutkan apabila menemui tuala goreng di dalam kotak makanan Jollibee.

Jelas Perez dalam satu hantaran di Facebook, dia memesan menu tersebut menerusi perkhidmatan Grab untuk anaknya. Setelah menerima menu tersebut, dia berasa sedikit pelik apabila ayam goreng sedikit liat selepas digigit.

Dia akhirnya mencarik ayam goreng tersebut dan mendapati makanan tersebut sebenarnya adalah tuala goreng. Perez ada meluahkan rasa jijiknya selepas menemui penemuan ini.

“Ini sangat menjijikkan. Bagaimana awak boleh letak tuala dalam acuan tepung dan goreng?!”

Perez turut berkongsikan beberapa video rakaman tuala goreng tersebut.

Selepas hantaran Perez tersebut tular, Jollibee Filipina ada mengeluarkan satu kenyataan rasmi di Facebook rasmi mereka.

Jelas Jollibee, francais yang terlibat akan ditutup selama tiga hari bermula 3 Jun lepas untuk tujuan siasatan. Jollibee juga menegaskan pihak mereka akan terus berhati-hati dalam penyediaan makanan untuk kepuasan pelanggan mereka.

Sumber

Baca : Bengang anak berusia 3 tahun terberak dalam seluar, bapa gari dan sumbat dalam penjara sebagai pengajaran

Leave a Comment